Me HSL:llä olemme aloittaneet
Länsimetron viisi uutta asemaa (Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti) tulevat vaikuttamaan merkittävästi alueella liikkumiseen sekä liityntäyhteyksiin.
Työmme nimi on "Metro Kivenlahteen - uusi bussilinjasto" ja sen keskeisimpiä tavoitteita ovat
- ymmärtää alueen asukkaiden liikkumista ja tarpeita joukkoliikenteen käytölle
- sujuvoittaa liityntäyhteyksiä: lyhyempi matka runkoyhteyden ääreen
- kehittää Espoon sisäisiä yhteyksiä: aluekeskuksia yhdistävien linjojen tarkastelu
- vastata kehittyvien alueiden palvelutarpeisiin: muun muassa Kauklahden ja Saunalahden palvelun parantaminen asukkaiden ja työpaikkojen määrän kasvaessa
- suunnitella alueelle mahdollisimman monelle toimivat joukkoliikenneyhteydet
Länsimetron uudet metroasemat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti |
Suunnittelutyö käynnistyy elokuussa liikkumiskyselyn siivittämänä ja taustatietoihin, kuten asukas- ja työpaikkamääriin ja nykyisten bussilinjojen käyttäjämääriin tutustumalla. Tavoitteenamme on, että ensimmäiset linjastoluonnokset olisivat valmiina loppusyksystä.
Lopulliseksi linjastoksi valitaan se vaihtoehto, joka täyttää matkustajien tarpeet parhaiten. Tavoite on, että suunnitelma valmistuu alkuvuodesta 2021. Tiivistä yhteistyötä tehdään teidän asukkaiden sekä kaupunkien kanssa koko työn ajan.
Metron liikennöinti Kivenlahteen käynnistyy aikataulun mukaan vuonna 2023, jolloin myös tässä suunnitelmassa käsiteltävät muutokset tulevat voimaan.
Miten sinä voit osallistua suunnitteluun?
Kehittyvää Espoonlahtea |
Hei, teidän Jumala (suunnittelija) lupasi, että kun kivenlahden metro tulee takaisin. Saisimme sen linjan 65 takasin.
VastaaPoista165 tulee palauttaa entiselle reitilleen, kadun valmistuttua.
166 /167 ei tule koskea.
Tarvitaan lisää bussiliikennettä Saunalahdesta/Kummelivuoresta Kivenlahteen, kun metro valmistuu. Tällä hetkellä yhteydet erittäin huonot ja matka-aika esim. Hgin keskustaan kestää tuhottoman kauan.
VastaaPoistaKiitos viestistä! Otamme tämän linjastoluonnosta suunniteltaessa huomioon.
PoistaLiityntälinjat 166 ja 167 ovat olleet erittäin toimivia ja niiden toivoisi jatkuvan ennallaan. Vähentävät huomattavasti autoilua liityntäpysäköintiin.
VastaaPoistaKiitos kommentista!
PoistaKoska tuleva metro tuo myös valtavasti lisää asukkaita, olisi hyvä, että kaikki junat kulkisivat tulevaisuudessa Kivenlahteen saakka. Jos vuoroväli olisi hieman pidempi ei haittaa, mutta vain Tapiolaan asti kulkeva juna ei palvele suurinta osaa espoolaisista metronkäyttäjistä lainkaan. Toivottavasti tätä on ajateltu.
VastaaPoistaKiitos viestistä! Bussilinjaston suunnittelu pohjautuu metron 50/50 -malliin, jossa puolet metroista ajavat vain Tapiolaan saakka ja puolet Kivenlahteen. Muita liikennöintimalleja testataan metron jatkeen valmistumisen jälkeen. Seuraavissa blogipostauksissa pureudumme enemmän yksittäisiin suunnittelukysymyksiin, ja yhtenä kysymyksenä meillä on metron kuormitusta helpottavien suorien bussilinjojen tulevaisuus.
PoistaLiityntälinja Vanttilasta Kivenlahteen
VastaaPoistan4el0wyh
VastaaPoistaglucotrust official website
sight care
kamagra jel
cialis 5 mg
viagra sipariş
cialis 20 mg
https://shop.blognokta.com/urunler/ereksiyon-haplari/cialis/cialis-100-mg-30-tablet-eczaneden-etkili-ereksiyon-saglayici-ilac/